سئو داخلی آسان
سئو داخلی چیست؟ کامل ترین آموزش تکنیک on page seo وب داران
گوگل و سایر موتورهای جستجو از “زمان ماندگاری” برای ارزیابی کیفیت محتوای سایت استفاده میکنند. یکی از راههای افزایش زمان ماندگاری، انتشار محتوای طولانی و آموزنده است که بازدیدکنندگان شما را تشویق میکند مدت بیشتری در سایت بمانند. لینک خارجی، هایپرلینکی است که به یک وب سایت دیگر بجز سایت خودتان اشاره می کند. گاهی اوقات استفاده زیاد از یک کلمه کلیدی میتواند برای سئو سایت شما مضر باشد. این امر مخصوصاً زمانی صادق است که کلمات کلیدی را بارها و بارها در تگهای H1، H2، H3 خود تکرار کنید.
در جدول زیر در یک نگاه تفاوت های کلیدی سئو داخلی و خارجی را توضیح داده ایم. اگر به دنبال یک کلید برای بالا بردن کلیک سایت و افزایش تجربه کاربر هستید این قسمت برای شماست. برای اینکه یک صفحه بتواند بک لینک (که یک عامل رتبه بندی قوی است) و اشتراک گذاری به دست آورد، مردم باید در واقع محتوا را مصرف کنند. اما آنچه ما می دانیم این است گوگل به اصالت محتوای شما اهمیت می دهد و تقریباً به طور قطع مکانیسم هایی برای شناسایی آن در نظر گرفته است. افزایش اطلاعات معیاری است که نشان می دهد محتوای شما چقدر منحصر به فرد است.
اما اگر می خواهید در آنجا بمانید، صفحه شما باید هدف جستجو را برآورده کند. بنابراین اگر میخواهید برچسبها و توضیحات عنوان مناسب سئو بنویسید، این فصل برای شما مناسب است. اما شاید فکر کنید با این کار سریع از سایت خارج می شود این کار به ضرر سایت من است؟! این طور نیست در واقع از سایت شما خارج نمیشود که مجدد در سایت دیگری جستجوکند، بلکه پاسخ سوال خود را از شما گرفته است و سراغ سایت دیگری نمی رود. اگر از وردپرس استفاده می کنید، می توانید به راحتی طرحواره را با افزونه ای مانند Yoast یا RankMath اضافه کنید.
تغییر چیدمان تجمعی (CLS) نشان میدهد که تغییرات غیرمنتظره طرحبندی (تبلیغات، پنجره های بازشو و بسیاری موارد دیگر) چه مقدار طول میکشد. ویژگی مهم این بخش نرخ تبدیل بالاست چراکه تبلیغات تنها برای مخاطبان هدف انجام میگیرد. طبیعی است که جامعه هدف تمایل بیشتری به خرید و استفاده از محصولات و خدمات شما دارند. در ادامه نکات مهم در سئو داخلی را مطرح و آنها را توضیح میدهیم. در ادامه ابزارهای مورد نیاز برای بررسی سئو داخلی را مطرح میکنیم.
با جستوجوی یک کلمه کلیدی رقابتی، نتایجی در صفحه اول گوگل مشاهده میکنید که همکی به طور دقیق در عنوان از آن کلمه کلیدی استفاده کردهاند. ابزارهای تحلیلگر صفحه به شما کمک می کند تا به طور دقیق تحلیل کنید که یک صفحه وب (چه از رقبا و چه از سایت خودتان) چگونه عمل می کند. این ابزار داده های کلیدی سئو را شناسایی می کند و به شما این امکان را می دهد که ببینید کجا نیاز به بهینه سازی دارید و چگونه می توانید بهتر از رقبا عمل کنید. در صورتی که محتوا هم برای موتورهای جستجو و هم شبکههای اجتماعی بهینه سازی شده باشد، احتمال پیدا شدن آن بیشتر است. دکمههای به اشتراک گذاری در شبکههای اجتماعی را در صفحه بگنجانید و برای مثال از دکمه فراخوان «کلیک کرده و توییت کنید» (click-to-tweet) و سایر از فراخوانهای شبکههای اجتماعی استفاده کنید. با حداقل یک بار استفاده از کلمه کلیدی اصلی در زیرعنوانها بین محتوا و کلمه کلیدی اصلی ارتباط برقرار کنید.
در نظر بگیرید کاربران عبارتی را جستجو کنند که عینا با هدینگ شما یکی باشد، در این مواقع گوگل از این هدینگ ها به عنوان تایتل در نتایج سرپ به کاربران نمایش می دهد. از طرفی کاربران پس از ورود به صفحه سایت شما، می دانند که هر پاراگراف در خصوص چه موضوعی صحبت می کند که تجربه کاربری خوبی را برای او رقم می زند. در نتیجه برای بهینه سازی هدینگ ها می توانید از کلمات کلیدی و کلمات هم کانسپت استفاده کنید. فرض کنید یک فروشگاه اینترنتی مبلمان دارید که میزهای قهوه میفروشد. ممکن است چندین URL در وب سایت خود با اطلاعات مشابه روی میزهای قهوه وجود داشته باشد. این میتواند باعث شود که با کلمه کلیدی “میز قهوه” چند صفحه از سایت شما در نتایج جستجو بالا بیایند و بین صفحات خودتان رقابت ایجاد شود.
ایده شبکه وبلاگ خصوصی (PBN) از زمانی شکل گرفت که موتورهای جستجو، بهویژه گوگل، اهمیت زیادی به بکلینکها در رتبهبندی سایتها دادند. با گذر زمان و پیشرفت الگوریتمهای گوگل، مزرعههای لینک عمومی تأثیر خود را از دست دادند.در این دوره، ایده PBN بهعنوان یک نسخه پیشرفتهتر از مزرعه لینک شکل گرفت. سئو داخلی شامل برخی عوامل و تکنیکهای کلیدی است که تاثیر مستقیم بر رتبهبندی و نمایش وبسایت در نتایج موتورهای جستجو دارند. در ادامه به معرفی و توضیح برخی از این تکنیکهای سئو داخلی میپردازیم. سئو داخلی (On-Page SEO) اهمیت ویژه ای در بهبود رتبه بندی وب سایت ها در موتور های جستجو و افزایش ترافیک ارگانیک دارد.
خوانایی و وضوح متن یکی از مهمترین عواملی است که بر UX سایت شما تأثیر میگذارد. هنگام تولید محتوا برای وبسایت خود به خوانایی و وضوح آن توجه بیشتری داشته باشید. سرچ کنسول گوگل، مهمترین ابزاری است که برای فعالیتهای سئو به آن نیاز دارید. به کمک این ابزار میتوانید عملکرد سایتتان در نتایج جستجو را رصد کنید، کلمات کلیدی که در آنها رتبه گرفتهاید را ببینید، خطاهای موجود در سایت خود را شناسایی کرده و فایل سایت مپ را وارد کنید. میتوان «کاپریلا» را به عنوان یکی از پلتفرمهای برتر برای تبلیغات آنلاین هدفمند معرفی کرد.
اگر برای وبسایت خود محتوا سفارش دهید، برای بررسی اینکه آیا این محتوا منحصربهفرد است یا خیر، از ابزار Copyscape استفاده کنید. از طرف دیگر با ۱۰ بار تکرار کلمه کلیدی، ارتباط مطلب با آن کلمه کلیدی برای گوکل آشکارتر میشود. گوگل همچنان وبسایتها را برای یافتن کلیدواژه، کراول Crawl میکند. با پاسخ دادن به این سوالات می توانید محتوایی بنویسید که هم برای خوانندگان ارزشمند باشد و هم کیفیت آن از نظر گوگل مورد تایید باشد. اندازه تصویرتان را بررسی کنید و مطمئن شوید بیش از حد بزرگ نباشد که زمان بارگذاری سایت را کندتر کند.
یکی از مهمترین موارد و نکات سئو داخلی قبل از هر چیزی سرعت درون صفحه ای وب سایت شماست، این مورد بسیار بسیار اهمیت دارد. پیوندهای داخلی به گسترش ارزش لینک در سراسر سایت شما کمک می کند و کاربران را به محتوای بیشتری راهنمایی می کند، در حالی که لینک های خارجی با کیفیت بالا می توانند به اعتبار سایت شما کمک کنند. هنگام پیوند، اطمینان حاصل کنید که متن لنگر (متن قابل کلیک در یک هایپرلینک) با محتوای پیوند شده مرتبط است. تجزیه و تحلیل انجام شده توسط وب داران از تقریبا 11 میلیون نتیجه جستجوی گوگل، ارتباطی بین برچسب های عنوان یا Meta Title غنی از کلمات کلیدی و رتبه بندی صفحه اول پیدا نکرد. با توجه به نکات بالا، پس قبل از انجام فرآیند سئو داخلی، باید کلمات کلیدی حوزه کاری خود را پیدا کنید، آن ها را دسته بندی کنید و کلماتی که برای هر صفحه در نظر دارید را در یک جدول، مشخص کنید.
البته شاید شما بتوانید کلمه کلیدی “مزیت خرید کفش چرم طبی” را با انتشار پست وبلاگ خود به صفحه اول گوگل بیاورید. افراد موفق در حوزه های مختلف برای هر فرآیندی که انجام می دهند، چک لیستی از قبل تهیه کرده و براساس آن، تسک ها را به انجام می رسانند. در سئو سایت نیز کارشناسان و اساتید سئو، با به همراه داشتن یک چک لیست کامل، فرآیند را به صورت مرحله به مرحله پیاده سازی می کنند. ما در این مقاله قصد داریم جامع ترین چک لیست سئو داخلی را به شما شرح دهیم. یکی از مهم ترین نوع محتوا که نقش زیادی در بهبود سئو داخلی دارد بدون شک ویدئو است که بطور مستقیم بر سئو تاثیر می گذارد.
برای نوشتن توضیحات متا حداقل یک بار از کلمه کلیدی استفاده کنید و بیش از دوبار هم کلمه کلیدی را نیاورید. در ضمن بخشهای اصلی متن باید در این قسمت آورده شود که به نوعی خلاصه متن صفحه و ساختار آن باشد. شاخصهای Core Web Vitals معیارهایی هستند که تجربه کاربری در زمان لود صفحات وبسایت را اندازهگیری میکنند. رعایت این معیارها به بهبود تجربه کاربری وبسایت شما کمک میکند و بر رتبهبندی در موتورهای جستجو تاثیر مثبت دارند. ترفند سئو on-page کاری فراتر از بهینه سازی تگ عنوان و توضیحات متا را شامل میشود.
برای بررسی محتوای خود از ابزاری مانند On-Page SEO Checker سایت الکسا استفاده کنید. مطمئن شوید تمامی اقدامات مندرج در چک لیست سئو داخلی را انجام داده اید. با قرار دادن زیرعنوانهای محتوا و نکات اصلی متن در تگ H2 در تشخیص آنها به موتورهای جستجو کمک کنید. تگ H2 نیز مانند تگ H1 که برای تیترها استفاده میشود، تکهای کد HTML است که به موتورهای جستجو میگوید این قسمت از متن مهم است و با موضوع اصلی صفحه مرتبط است. گنجاندن تصاویر در محتوای شما شانس شما را برای رتبه بندی در تصاویر گوگل افزایش می دهد.
کم نیستند کسانی که موتور جستجو و گوگل را به عنوان واژههای مترادف به کار میبرند. کسی که از طریق کلیک کردن روی لینک در موتور جستجو وارد فضای آنلاین شما میشود، در مقایسه با کسی که شما برای بازاریابی به سراغ او رفتهاید، برای تبدیل شدن به یک مشتری هزینهی کمتری خواهد داشت. درسهای مربوط به سئو در متمم با هدف تربیت متخصص سئو طراحی نشدهاند. سئو یکی از زیرمجموعههای دیجیتال مارکتینگ است که اگر در فضای آنلاین فعالیت داشته باشید یا به موضوعات مرتبط با آن علاقمند باشید، ناگزیر هستید برای یادگیری آن وقت بگذارید. اگر از افزونه سئو وردپرس مانند Yoast استفاده میکنید، استفاده از تگ canonical آسان است.
سئو چیست ؟ سئو داخلی چیست و چه اهمیتی دارد؟ به طور کلی، فعالیتهای بهینهسازی که داخل سایت انجام میشود را سئو داخلی میگویند. امروزه کارکرد موتورهای جستجو پیچیدهتر شدهاند، بنابراین برای رقابت و دیده شدن در دنیای اینترنت باید از تکنیکهای بهروز استفاده کرد. شما با انجام سئو داخلی، به الگوریتم گوگل کمک میکنید بر آنچه کاربران در گوگل جستجو میکنند، تمرکز کند و مرتبطترین نتایج را برای آنها به نمایش در آورد. برای افزایش رتبه سایتتان، بهینهسازی وبسایت و محتوا آن را مطابق با آخرین بهروزرسانی الگوریتم و تمرکز بر نیازهای کاربران انجام دهید. مجریان وب، مجموعهای متخصص در زمینه خدمات وبسایت است که خدمات ارزشمندی را به مشتریان خود ارائه میدهد.
توضیحات متا17 یک متن کوتاه تعریف آمیز و حاوی اطلاعات است که به کمک عنوان متا میآید. توضیحات متا نیز به موتورهای جستجو در درک محتوا کمک میکند و در صفحات نتایج موتورهای جستجو به نمایش در میآید. اگر موتورهای جستجو نتوانند در صفحات سایت شما بخزند، نمیتوانند اطلاعات را ایندکس کنند. اگر سئو سایت خوبی دارید، موتورهای جستجو میتوانند بهراحتی بفهمند که یک کاربر در صورت بازدید از صفحه شما چه چیزی را میبیند. در کنار سئو داخلی، جنبه دیگری از استراتژیهای سئو نیز به نام سئو خارجی وجود دارد. تفاوت این دو حوزه سئو، همانطور که از نام آنها میتوانید متوجه شوید، در این است که کجا جریان دارند.
به یاد داشته باشید، محتوایی که نیازهای کاربران را برآورده می کند، طبیعتاً توجه، اشتراک گذاری و بک لینک بیشتری را به خود جلب می کند که همه این موارد می توانند به افزایش سئو کمک کنند. نظارت و به روز رسانی منظم ضروری است، با فرکانس پیشنهادی حداقل یک بار در ماه برای بررسی های معمول. ارزیابیهای عمیقتری را هر سه ماه یکبار انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که محتوای شما مرتبط و همسو با الگوریتمهای موتور جستجوی در حال تکامل است. بلکه یک گام اساسی برای اطمینان از اینکه وب سایت شما مطابق با استانداردهای در حال تحول موتورهای جستجو است. مهم نیست که چقدر برای بهینه سازی صفحات خود تلاش می کنید، تا زمانی که محتوای باکیفیت و کاربردی برای کاربران تولید نکنید، این بهینه سازی به اندازه کافی برای شما مفید نخواهد بود. با لینک سازی داخلی و داشتن استراتژی مناسب در آن میتوانید مدت زمان حضور کاربر از طریق لینک های داخلی در سایت را بهبود دهید.
سئو داخلی که به عنوان On-Page سئو هم شناخته میشود، عمل بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو و کاربران است. به طور کلی، سئو داخلی یک جنبه ضروری از هر استراتژی بازاریابی دیجیتال موفق است و نباید نادیده گرفته شود. با تمرکز بر ایجاد محتوای باکیفیت، بهینهسازی ساختار وبسایت و رعایت بهترین روشها برای بهینهسازی وبسایت، میتوانید رتبه، ترافیک و درآمد وبسایت خود را در طول زمان بهبود ببخشید. یک سایت با سرعت لود آهسته، هم باعث ناامیدی کاربران و خارج شدن آنها از سایت شما میشود و هم به رتبه شما در نتایج آسیب میزند. خود گوگل نیز تایید کرده است که سرعت لود صفحه، یک عامل مهم رتبهبندی در نتایج جستجو است؛ زیرا گوگل میخواهد اطمینان حاصل کند که کاربران، هنگام استفاده از موتور جستجوی خود تجربه مثبتی دارند. سئو داخلی بخشی ضروری از بازاریابی اینترنتی و شیوههای سئو کلاه سفید است.
این کدهای اضافه میتوانند به افزایش نمایش بهینه سازی شده و همچنین نتایج جستجوی با کیفیت منجر شوند. طبق مراحل چک لیست سئو داخلی بعد از تحقیق کلمات کلیدی، تولید محتوا و بهینه سازی آن با تگ های هدینگ، اکنون میرسیم به لینک سازی داخلی. قبل از هر چیز بهتر است که برای لینک سازی داخلی صفحات خود، یک استراتژی لینک سازی اصولی داشته باشید. سئو داخلی به موتور های جستجو کمک می کند تا محتوای وب سایت را بهتر درک کنند. با بهینه سازی عناصر مختلف صفحات، مانند عنوان، توضیحات متا، تگ های هدر و محتوا، موتور های جستجو می توانند صفحات شما را بهتر ایندکس کرده و در نتایج جستجو رتبه بندی کنند.
از محتواهایی که قبلاً در سایت خودتان یا سایر سایتها منتشر شده، کپی نکنید. اگر محتوا از سایتهای دیگر کپی شده باشد موتورهای جستجو ممکن است سایتتان را جریمه کند یا صفحهتان را در رتبهبندی قرار ندهند. وقتی کلمه کلیدی خود را انتخاب کردید، آن را تنها برای یکی از صفحات محتوای سایتتان در نظر بگیرید. برای محتواهای جدید، تقویم محتوا ایجاد کنید و برای هر صفحه یک کلمه کلیدی هدف تعیین کنید. لینک های خارجی لینک هایی در سایت شما هستند که به سایت های دیگر اشاره می کنند.
با داشتن یک چک لیست کامل از کارهای مختلفی که برای سئو داخلی سایت باید انجام دهید، دیگر هیچ موردی را فراموش نمیکنید و نتیجه کارتان هم قطعا بهتر خواهد شد. از فعالیتهای پایهای سئو گرفته تا لینکسازیها، همه فعالیتهایی هستند که ممکن است هر از گاهی فراموش شوند و در زمان مورد نیاز انجام نگیرند. در ادامه مقاله با مجریان وب همراه باشید تا با تکنیکها و چک لیست سئو داخلی که هر طراحی باید بداند، آشنا شویم. برای هر تصویری که در سایت خود استفاده میکنید یک نام و یک «متن جایگزین» (Alt Text) در نظر بگیرید. این کار به کوگل و کاربران نابینا یا کمبینا کمک میکند تا محتوای تصویر را درک کنند.
خرید دوره آموزش سئو کلاه خاکستری