لینک بیلدینگ برای مبتدیان

لینک بیلدینگ چیست؟ معیارهای ساخت لینک ارزشمند

اگر تجارت و فعالیت شما به اینترنت بستگی دارد، باید مفهوم نیاز به لینک‌های با کیفیت را درک کنید و از آنها در تجارت خود استفاده کنید. مطمئن باشید قانون داشتن لینک‌های با کیفیت به این زودی ها تغییر نخواهد کرد. در 82+قدم آموزش لینک بیلدینگ با بک لینک، اهمیت ساخت آن، استراتژیهای ساخت لینک خارجی و ابزارهای مفید و خطراتش آشنا میشوید. این لینک‌ها اگر از بلاگ‌هایی با دامین آتوریتی بالا مانند بلاگفا یا وردپرس باشند، تأثیر مثبتی بر سئوی سایت خواهند داشت. همچنین می‌توانند باعث افزایش ترافیک مستقیم به سایت شوند، زیرا کاربران از طریق محتوای مفید به سایت شما هدایت می‌شوند.

همانطور که قبلاً اشاره کردم ، هر وبلاگ نویسی می خواهد محتوای با کیفیت بالا را برای مخاطبان خود مفید منتشر کند.یکی از بهترین راه ها برای این کار یافتن “شکاف محتوا” است. محتوایی که مورد جستجو و دلخواه کاربران است اما توسط رقبا پوشش داده نشده است. 1-وب سایت خود را به دایرکتوری های آنلاین موتورهای جستجو مانند yahoo! و Dmoz.org ثبت نمایید. هنگامی که در این وب سایت ها لینک داشته باشید، اعتبار و ارزش وب سایت شما به طور خودکار افزایش خواهد یافت. در این صورت شما “لینک یک طرفه” یا one-way links و یا “بک لینک” گرفته اید – اجازه دهید جزئیات در این مورد را برای شما شرح دهیم زیرا لینک های یک طرفه بک لینک نیز نامیده می شوند. اما موارد منحصر به فرد در مورد لینک های یک طرفه این است که آنها لینکی برای پاسخگویی به وب سایتی که از آنها لینک دریافت کرده، به آنها برنمی گردانند.

به طور مثال اگر شما از شرکت طراحی سایت مدیریو، 200 بک لینگ گرفته باشید، تعداد لینک های ROOT DOMIN شما همان عدد 1 است، اما تعداد کل لینک های سایت شما 200 است. گوگل برای آنالیز و امتیاز دهی به هر لینک این دو مورد را در نظر میگیرد. کم یا زیاد بودن اعتبار سایتی که به شما لینک داده است (DA) بسیار اهمیت دارد. همینطور اعتبار آن صفحه از سایت (PA) که لینک شما در آن قرار دارد نیز موضوعی مهم است. خلاصه که وقتی صفحه‌ای بک‌لینک‌های زیادی داشته باشد، این طور برداشت می‌شود که کلی سایت و صفحۀ دیگر نسبت‌به ارزشمند بودن آن صفحه نظر مثبت دارند. لینک بیلدینگ معمولا در وب سایت های مرتبط و وبلاگ های صنعت شما انجام می‌شود.

در واقع گوگل این طور تحلیل می کند که اگر محتوای شما خوب باشد، کاربران دیگر آن را منتشر می کنند تا دیگران هم بتوانند از آن بهره ببرند. همانطور که گفته شد، اولویت و هدف اصلی گوگل در اهمیت دادن لینک ها این است که سایت شما با ایجاد یک محتوای مفید بتواند برای سایت خود از دیگر سایت ها لینک دریافت کند. نمونه این نوع محتوا هم مقالات سایت هایی مثل بک لینکو، MOZ و … است. مطمئنا این را میدانید که به دلیل وجود سایت ها و شبکه های اجتماعی تصویر محور، عکس ها به سرعت در سطح وب به اشتراک گذاشته میشوند. با توجه به اینکه اینفوگرافیک ها دارای آرم و لوگوی سازنده آن هستند، به راحتی میتوانند به ایجاد بک لینک برای ما ختم شوند. همینطور خود ما میتوانیم با اشتراک آنها در سایت هایی مثل پینترست، بک لینک معتبر این سایت هارا دریافت کنیم.

کلمه لینک یا انکر تکست (anchor text) همان عبارتی است که کاربر روی آن کلیک می‌کند و به صفحه مقصد هدایت می‌شود. برای ایجاد لینک استفاده از ابزارهایی مفید و خلاقانه می‌تواند کمک شایانی به استفاده کننده داشته باشد. ابزارهایی مانند Open Site Explorer، Majestic SEO و Ahrefs می‌توانند در ایجاد لینک بیلدینگ موثر باشند. مثلا تصور کنید که شما در زمینه ساخت ابزارهای صنعتی فعالیت می‌کنید و بیشترین میزان صادرات را در یک سال به دست می‌آورید. در این صورت، سایت وزارت صنعت نماد یا لوگویی را به پاس این دستاورد به شما هدیه می‌کند و این نماد را به سایت شما لینک می‌کند. اگر بتوانید محتوایی مرجع برای وبلاگ نویس‌ها یا بلاگرها یا افراد دیگر بنویسید که آنها در سایت‌های دیگر به آن لینک و ارجاع دهند، شانس بالایی در لینک‌بیلدینگ خواهید داشت.

لازم به ذکر است که اطمینان حاصل کنید که در وب‌سایت‌های مرتبط و معتبر که بازدید ماهانه قابل قبولی دارند یادداشت بنویسید. از آن گذشته به یاد داشته باشید که اگر پولی بابت انتشار پست مهمان پرداخت کنید ممکن است از طرف گوگل شناسایی و با جریمه روبرو شوید. منظور از بک لینک در حقیقت ارجاع یک صفحه دیگر به صفحه وب‌سایت شما است. توجه داشته باشید که بک‌لینک با لینک خروجی متفاوت است و این دو را اشتباه نگیرید. در حقیقت لینک خروجی پیوندی است که از سمت سایت شما به سایت دیگری می‌رود.

موارد قابل لینک رقبایتان را کشف کنید تا متوجه شوید چه چیزی آنها را موفق ساخته است. اما به خاطر دارید که متن انکرتکست،جاگذاری لینک و ارتباطش با محتوا در موفقیت لینک داخلی هم موثر است. ما در بخش بعدی این نوشته به لینک‌های مناسب مارکتینگ، لیست پست‌ها، استخراج اطلاعات مناسب برای لینک گذاری و خیلی چیزهای دیگر خواهیم پرداخت. قصد طرح‌ریزی هر برنامه‌ای را که داشته باشید، این کار برایتان از اوجب واجبات است. برای این منظور، می‌توانید از ابزارهای مختلف مثل Semrush و Ahrefs استفاده کنید. اما در ادامه، برخی از استراتژی‌های کلی را زیر ذره‌بین می‌بریم که برای عموم سایت‌ها کارایی خواهند داشت.

ما در این مقاله به بررسی نکاتی حول محور لینک بیلدینگ یا همان لینک سازی پرداختیم. پی بردید که امروزه لینک سازی، یکی از مهم ترین مواردی است که باید در طراحی سایتتان مد نظر قرار دهید. همچنین دانستید که برای لینک سازی، بهتر است مؤسسات و متخصصان حرفه ای و کاربلدی را انتخاب نمایید. این مؤسسه، خدمات ارزنده ای را در اختیار مشتریان خود قرار داده و پروژه های ساخت لینک با کیفیتی را به آن ها عرضه می نماید. این کار، مفهوم به دست آوردن لینک و شایستگی برای رتبه های بالاتر در موتورهای جستجو را مطرح می کند.

هزینه نسخه پولی ابزار لینک سازی داخلی Linkwhisper سالانه ۷۷ دلار است. شما بعد از اجرای استراتژی‌های لینک سازی نیاز به رصد و مانییتور کردن فرایند لینک‌بیلدینگ و نتیجه دادن آنها دارید. همچنین با کمک آن می‌توانید به شاخص‌های مهمی مثل کیوردها و اعتبار دامنه سایت‌های دیگر هم دسترسی پیدا کنید. ماز MOZ یکی دیگر از ابزارهای جامع و محبوب سئو است که به کمک آن می‌توانید استراتژی‌های مهمی مثل کیورد ریسرچ، آنالیز سایت‌های رقیب، و… را انجام دهید. لینک بیلدینگ یکی از فاکتورهای مهم سئو در کسب رتبه و ارتقاء رنکینگ در گوگل است. با اینکه گوگل مدام در حال تغییر الگوریتم‌های رتبه‌بندی است ولی لینک‌بیلدینگ همچنان جزو معیارهای ثابت آن است.

در این مقاله فهمیدیم که لینک بیلدینگ چیست، با اصول لینک سازی آشنا شدیم، به زبان ساده استراتژی لینک بیلدینگ را هم یاد گرفتیم و متوجه شدیم که طراحی لینک بیلدینگ به چه شکلی است. همچنین، ابزار Majestic SEO می‌تواند به کاربران بازخورد مفیدی در مورد شباهت‌هایی که بین دامنه‌های مختلف وجود دارد باشد. با استفاده از این ابزار، شما می‌توانید ایجاد لینک بیلدینگ موثری را به روشی کاملاً مشخص کنید. برای داشتن یک لینک بیلدینگ کارآمد، باید لینک خود را به صفحات مرتبط و دارای ارزشی که با موضوع صفحه‌ی خود مرتبط است، داشته باشید. برای مثال، اگر با صفحه‌ی "زندگی نامه‌ی شاعران ایران" مرتبط هستید، باید لینک خود را به یک صفحهی مرتبط با شاعران ایران بسازید. نمونه رایج این نوع بک‌لینک‌ها در سایت‌های چندفروشنده مثل دیجی کالا یا ترب هستند.

فاکتورهای ارزیابی اعتبار صفحه مشابه اعتبار دامنه است، با این تفاوت که تنها بر روی یک صفحه اعمال می‌شوند. می‌توان از ابزار MozBar برای ارزیابی قدرت دامنه و قدرت صفحه استفاده کرد. ساده به نظر میرسد درست است؟ برای جلب بازدیدکنندگان از صفحه خود می توانید به امثال Google ، Facebook و Twitter پول پرداخت کنید. گروه AHref سال 2015، دهها ساعت صرف بررسی 500 بلاگر درباره “ROI پست مهمان” کردند. سپس این “تحقیق” را در وبلاگ شخصی منتشر کردند و از بیش از صد وبسایت لینک دریافت کردند.

لینک‌ها به عنوان یکی از فاکتورهای مهم سئو و رتبه‌بندی سایت، همان عواملی هستند که به گوگل اجازه دادند بازار موتورهای جستجوگر را در دهۀ 90 احاطه کند. لَری پِیج، یکی از موسسین شرکت گوگل، PageRank را اختراع کرد که به گوگل اجازه می‌داد بر اساس تعداد بک‌لینک‌ها، کیفیت یک وب‌سایت را اندازه‌گیری کند. این روش توانست محبوبیت بسیار زیادی کسب کند زیرا روش خیلی خوبی برای تعیین کیفیت یک سایت بود. زمانی که موتورهای جستجوگر وب سایت‌ها را شناسایی می‌کنند، می‌توانند محتوای آن صفحات را استخراج و به ایندکس خود اضافه کنند. متخصصان سئو معتقدند لینک بیلدینگ یکی از سخت‌ترین قسمت‌های کار آنهاست. بسیاری از سئوکاران بیشتر زمان خود را صرف لینک‌سازی دقیق و هدفمند می‌کنند.

در این مقاله، به برخی از تقنیک‌های مهم لینک بیلدینگ در سئو سایت اشاره می‌کنیم و توضیح می‌دهیم که چگونه از آنها استفاده کنید. برای شروع لینک بیلدینگ، ابتدا باید سایت خود را بررسی کرد و محتوای مناسبی را برای ارائه به کاربران در نظر گرفت. سپس می‌توان از طریق مطالعه نوشته‌های مرتبط با حوزه خود در وبلاگ‌ها و سایت‌های دیگر، به دنبال فرصت‌های معرفی خدمات خود و ارائه لینک به سایت شخصی شد. همچنین می‌توان از آگهی‌ها، دایرکتوری‌ها، فوروم‌ها و شبکه‌های اجتماعی نیز استفاده کرد. همچنین برای افزایش اعتبار سایت بهتر است از لینک‌هایی استفاده کنیم که مرتبط با محتوای سایتمان باشند و از سایت‌هایی که مرتبط با حوزه کسب‌وکار و سایت ما باشند، لینک بگیریم.

اما نکته مهم این است که لینک نقشی مهم و بزرگ در الگوریتم بازی می کند. حتی با وجود شگفت‌انگیزترین محتوا و بهترین ابزارها ممکن است روزهایی وجود داشته باشد که از هیچ یک از راه‌های ارتباطی خود پاسخی دریافت نکنید. به یاد داشته باشید که با پایبند بودن به برنامه و اهداف خود بازدهی بیشتری در انتظار شما خواهد بود. از آنجایی که مدیران وب‌سایت‌ها می‌خواهند تا آنجایی که ممکن است ارزش و اعتماد را ارائه دهند، باید به فکر تولید محتوا مفید و آموزنده باشید. در حقیقت آن‌ها اغلب در انتخاب منابع برای مطالب خود وسواس به خرج می‌دهند. شما ممکن است پیش از خواندن این یادداشت تولید محتوا را شروع کرده باشید اما به یاد داشته باشید که لینک‌سازی مبتنی بر محتوا به سادگی ارسال پست وبلاگ یا تبلیغات در اینترنت نیست.

خوب است بدانید فرایند لینک بیلدینگ، جدا از تأثیرگذاری روی رتبۀ دریافتی صفحات، از جهات دیگری هم می‌توانند برای کسب‌وکار و برندتان آورده داشته باشند. ما در خصوص تاثیر لینک ها بر رتبه شما صحبت کردیم، اما تاثیر لینک ها بر ترافیک مرجع چیست؟ یک لینک خوب از یک وب سایت پر بازدید باعث افزایش ترافیک نیز می‌شود. برای لینک بیلدینگ، باید بیشتر لینک های شما follow باشند تا توسط گوگل به حساب بیایند. از چه طریقی می توان لینک های nofollow و follow را در وب سایت تشخیص دهید؟ می توانید از mozbar برای هایلایت کردن این لینک ها در سایت استفاده کنید. استفاده دیگر عبارت nofollow برای تبلیغات است که بر روی لینک هایی که پول برای آن ها پرداخت می‌شود قرار می گیرد.

این مجموعه با بیش از 900 پروژه موفق، در حوزه ی دیجیتال مارکتینگ به صورت تخصصی کار میکند تا به مشتریان خود در فروش کمک کند. یک روش محبوب در مهندسی معکوس لینکهای های رقبا ، مطالعه منابع قابل لینک آنهاست. دایرکتوری های جستجو برای صنایع خاص مانند دایرکتوری “سفر” طراحی شده است. امکان قرار گرفتن در لیست این دایرکتوری ها هم به صورت رایگان و هم پولی وجود دارد. تصمیم با شماست که میزان ارزش آن دایرکتوری را تشخیص داده و در صورت نیاز برای آن هزینه صرف نمایید. ذخیره نام، ایمیل و وبسایت من در مرورگر برای زمانی که دوباره دیدگاهی می‌نویسم.

قیمت یک رپورتاژ بین 100 هزار تا 2 میلیون تومان، نسبت به اعتبار سایت لینک دهنده؛ متغیر است. وقتی از صفحه‌ای خارج از سایتتان، لینکی به یکی از صفحات سایت داده می‌شود، با یک لینک خارجی طرف هستیم. به بیانی دیگر، مبداء لینک‌های خارجی، سایتی غیر از سایت خودتان است. مقاله‌ای درون این سایت در رابطه با آموزش طرز تهیۀ قهوه ترک دارید که می‌خواهید برای آن بک‌لینک بگیرید تا سریع‌تر به رتبه‌های برتر راه پیدا کند. باید دنبال سایتی بگردید که نخست حوزۀ فعالیتش به قهوه ارتباط داشته و دوم، اعتبار بالایی داشته باشد. ما کل الگوریتمی که گوگل برای تعیین نتایج جستجو استفاده می کند را نمی دانیم؛ این دستور سری شرکت است.

همانطور که گفتیم، لینک بیلدینگ به عنوان یکی از استراتژی‌های اصلی سئو، شامل روش‌های متعددی برای کسب لینک‌های ورودی از وب‌سایت‌های دیگر به سایت شما است. این فرایند با هدف افزایش رتبه سایت در موتورهای جستجو و بهبود اعتبار سایت انجام می‌شود. در این بخش به معرفی انواع روش‌های لینک بیلدینگ می‌پردازیم که می‌تواند به شما کمک کند تا استراتژی‌های مؤثری برای بهبود سئو سایت خود اجرا کنید. هر لینک خارجی به عنوان یک “منبع” محسوب می‌شود، به این معنا که سایت‌های دیگر محتوای شما را ارزشمند دانسته و به آن لینک داده‌اند. این لینک‌ها کمک می‌کنند تا سایت شما در نتایج جستجوی مرتبط، بهتر دیده شود. با این حال، لینک بیلدینگ باید به صورت اصولی و مطابق با استانداردهای سئو انجام شود تا به جای بهبود، باعث جریمه سایت شما نشود.

بعد از آن، این ابزار روزانه برای شما ایمیل‌های مرتبط را ارسال می‌کند. فقط کافیست از بین ایمیل‌ها، درخواست‌هایی که با هدف شما متناسب هستند را انتخاب کنید. به این ترتیب می‌توانید با برگزاری یک کمپین فراگیر outreach از اینفلونسرهای لیست بخواهید که لینک‌های هدف شما را به اشتراک بگذارند. ایندکس Fresh شامل لیستی از صفحات و لینک‌هایی است که این ابزار در طول ۱۲۵ روز گذشته پیدا کرده است. این ابزار با استفاده از چندین منبع برای دریافت داده‌ها از سایت‌ها، به سرعت آدرس‌های ایمیل هدف را جمع‌آوری می‌کند.

یعنی اگر از بخش کامنت های فرین آکادمی الان یک لینک به سایت خودتان بدهید، وجود خاصیت Nofollow در آن به گوگل می‌گوید که فرین آکادمی سایت مقصد را تایید نمی‌کند. مثلا اگر الان روی عبارت بهترین دوره سئو کلیک کنید، وارد یک صفحه دیگر از سایت فرین آکادمی میشوید. حالا باید بفهمیم که بک لینک چیست؟ در واقع در سطح وب، هر لینکی که از یک سایت دیگر به سایت شما داده می‌شود، بک لینک است. همینطور اینکه شما به صفحه ای در سایت دیگری لینک می دهید، به این لینک، بک لینک می گویند. مثلا اگر الان من یک لینک در این صفحه قرار داده و از آن شما را به سایت ویکی پدیا منتقل کنم، این برای ویکی پدیا یک بک لینک است.

اگر می‌خواهید که یک سئوکار حرفه‌ای شوید و بتوانید تخصصی کارهای بهینه‌سازی سایت را خودتان انجام دهید، دوره سئو نوین را از دست ندهید. ما در این دوره 35 ساعته، تمام مباحث سئو و بهنیه‌سازی سایت از مقدماتی تا پیشرفته را به شما آموزش داده‌ایم. و اگر صفحه ایجاد شده در تحقق هیچ کدام از این اهداف نیست بهتر است از خودتان بپرسید چطور میخواهید منابع تبلیغاتی و هزینه آن را توجیه کنیدبه عبارت دیگر، لینکها باید یک محصول جانبی برای تبلیغ محتوای شما باشند ، نه هدف. پس از مرتب سازی لیست لینک ها بر اساس میزان ترافیک صفحه لینک دهنده ، به مقاله ای با عنوان “چگونه مهارتهای بازاریابی دیجیتال را یاد بگیریم” (راهنمای مبتدیان) میرسید که لینک داده شده است. متن و عباراتی که در اطراف لینک شما ظاهر می‌شوند نیز برای گوگل اهمیت دارند و به‌عنوان نشانه‌ای برای فهمیدن موضوع صفحه استفاده می‌شوند. اما اگر شما پروفایلی در یک سایت تصادفی ایجاد کرده و لینکی درج کرده‌اید، گوگل اهمیت زیادی به آن نخواهد داد.

به همین دلیل است که وقتی در حال چیدن استراتژی بک‌ لینک هستیم، حواسمان هست بک لینک ها را با چه انکر تکست هایی منتشر میکنیم. یکی دیگر از فاکتورهای بک لینک که باعث افزایش و کاهش اعتبار لینک خروجی میشود، مرتبط بودن سایت است! یعنی چه؟ این یعنی اگر به عنوان یک سایت در حوزه فروش موبایل فعالیت می‌کنید و از سایتی در زمینه مشابه لینک بگیرید؛ اعتبار بسیار بیشتری دریافت کرده‌اید تا اینکه از یک سایت در زمینه فروش کفش لینک بگیرید. در ضمن، مرتبط بودن خود صفحه ای که از آن لینک میگیرید هم اهمیت دارد. استفاده از این استراتژی‌های لینک بیلدینگ می‌تواند به شما در بهبود موفقیت سایت شما در سایت‌های موتورهای جستجو کمک کند. همچنین تکامل و کارآیی سایت شما برای جذب کاربران جدید را نیز تضمین می‌کند.

مورد دیگری که از از نکات تخصصی در فرآیند لینک بیلدینگ محسوب میشود، بحث انکرتکست یا متن لینک است. در واقع منظور از انکرتکست، این است که دقیقا لینک مورد نظر شما، با چه عبارتی به صفحه تان داده شده؟ مثلا اگر با عبارت سئو کلاه سیاه چیست؟ به صفحه لینک داده باشید، خب انکرتکست همان سئو کلاه سیاه چیست؟ است. اما اگر با عبارت منبع یا اصلا نام سایت لینک بدهید، انکرتکست تغییر کرده. باید به گونه‌ای باشد که آن‌ها به تناسب با صفحات وبسایت شما توزیع شده باشند و بیشترین توجه باید به صفحاتی که دارای محتوای مرتبط با کلمات کلیدی هستند، باشد. به این معنا که این لینک‌ها باید از وبسایت‌های قابل اعتماد و در حوزه‌ی مرتبط با وبسایت شما باشند. همچنین برای انجام لینک بیلدینگ، باید به دو نوع لینک داخلی و خارجی توجه کرد.

لزوما هر لینکی باعث بالا بردن اعتبار سایت شما و امتیاز سئو آن نمی‌شود. لینک های اسپم یا صرفا تبلیغاتی به جایگاه سئو سایت شما آسیب می‌زند. این ابزار کمک می‌کند تا لینک‌های اسپم را شناسایی کنید و به گوگل گزارش دهید تا آنها را نادیده بگیرد. شما قبل از شروع فرایند لینک‌سازی باید سایت‌ها یا دامنه‌های هدف و صفحاتی از آنها که قصد بک‌لینک‌گیری یا لینک‌دهی را دارید، بررسی و آنالیز کنید. همچنین می‌توانید با کمک این ابزار وضعیت بک‌لینک‌های جدید و از دست رفته، دامنه‌های ارجاعی، و نسبت فالو یا نوفالو برای همه لینک‌های که این الگوریتم برای دامنه سایت هدف پیدا می‌کند را بررسی کنید. لینک‌‌سازی خوب به شما کمک می‌کند تا برند تجاری خود را بسازید و آن را به عنوان یک نام معتبر در زمینه فعالیت خود معرفی نمایید.

اما چه لینک هایی ارزش بیشتری دارند؟ در ادامه به معرفی آنها می پردازیم. گوگل با کمک ربات های خزنده یا crawler خود، سایت های مختلف را بررسی می کند. این ربات ها در سطح صفحات وب حرکت می کنند و اطلاعات سایت های مختلف را برای گوگل ارسال می کنند. از آنجایی که قدرت گوگل در پیدا کردن صفحات جدید کم است، این ربات ها از لینک های موجود در صفحات مختلف نیز استفاده می کنند. لینک های ویکی پدیا با وجود نوفالو بودن ارزش زیادی را به سایت شما منتقل میکنند. سایت های UGC سایت هایی هستند که به مخاطب اجازه تولید محتوا داده و در آنها شما میتوانید به ساخت لینک بپردازید.

برای درک اهمیت لینک‌ها باید به گذشته، به دوران قبل از گوگل برگردیم. در آن زمان، موتورهای جستجویی مانند Yahoo! و Alta Vista بازیگران اصلی بودند و رتبه‌بندی نتایجشان 100٪ بر اساس محتوای صفحات وب انجام می‌شد. به طور کلی در مورد استراتژی لینک بیلدینگ تعریف های زیادی وجود دارد. اما من ترجیح میدهم به جای توضیح تعریف‌ ها، مسیری که خودم برای چیدن استراتژی لینک سازی سایت مشتریان طی می کنم را برای تان توضیح بدهم. البته با توجه به اینکه مقاله در حال طولانی شدن است، این فرآیند را به طور خلاصه روایت میکنم. حالا چیزهایی که بالاتر گفتم در واقع شما را تشویق میکرد به اینکه عملاً لینک سازی کلاه خاکستری انجام بدهید.

سئوکارها نیز می خواهند مطمئن شوند که تکنیک‌های لینک بیلدینگ آنها کیفیت رابطه مستقیم دارد. چشم انداز این موضوع همیشه در حال تغییر است و امروزه اهمیت ساخت لینک های با کیفیت بسیار افزایش یافته است؛ به طوری که تا به حال این اهمیت تا این حد افزایش نیافته بود. اگر می‌خواهید درباره مراحل لینک بیلدینگ و بهبود عملکرد خود بیشتر بدانید می‌توانید با تیم ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ راز در تماس باشید تا از تجربه تیم ما در زمینه لینک‌ سازی بهره ببرید. علاوه بر استراتژی قبل از شروع کار اطمینان حاصل کنید که ابزار لازم را در اختیار دارید. Moz، SEMrush، Majestic و Ahrefs از مفیدترین ابزارها برای تجزیه و تحلیل رقبا و فرصت‌ها به حساب می‌آیند. برای سازماندهی ایمیل‌های خود می‌توانید از BuzzStream استفاده بکنید.


https://daroromiekojast.ir/who-is-the-best-seo-in-urmia/